سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۲۶:۴۳

راهیابی نفتکش‌های ایرانی به کلاب‎های بزرگ "پی‌اند‌آی"

باشگاه خبری فراساحل: ناوگان بزرگ نفتکش ایران بعد از سالها تحریم بیمه‌ای، دوباره توانست تحت پوشش کامل کلاب‌های بزرگ بیمه P&I قرار گیرد. شرکت ملی نفتکش ایران پس از سال‌ها تحریم بیمه‌ای، دوباره توانست پوشش کامل ناوگان خود را از کلاب‌های بزرگ P&I اخذ کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، تعداد زیادی از کشتی‌های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) دوباره تحت پوشش کلاب‌های بیمه P&I قرار گرفتند.


این اقدام به چندین سال دشواری کشتی‌های ایرانی برای ورود به آب‌های بین‌المللی خاتمه داد به طوری که از این پس ناوگان کشتی‎های  NITC  می‌تواند راحت‎تر از گذشته اجاره داده و وارد بنادری شوند که قبل از این به سختی اجازه ورود به آنها را پیدا می‎کردند. در حالیکه شرکت ملی نفتکش ایران در حال مذاکره برای ورود مستقیم و بدون واسطه کارگزاران به کلاب‎های بین‌المللی P&I است، تاکنون پوشش بیمه‌ای ناوگان نفتکش ایران از سوی کلاب‌های بیمه‌ای Steamship Mutual، West of England، و Skuld ارائه شده است. فعالیت‌های زیربنایی برای بازگشت ناوگان NITC به کلاب‌های بیمه‌ای بین‌المللی در ماه ژانویه 2016 همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس این شرکت و برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انجام شد.


اهمیت "روز اجرای" برجام در ماه ژانویه در این بود که کشتی‌های ایرانی می‌توانستند یکبار دیگر تحت بیمه‌های بین‌المللی قرار گیرند. اما در این میان، ادامه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را ایجاد می‌کرد که طی آن بانک‌های بین‌المللی به ویژه بانک‌هایی که به آمریکا وابسته بودند، از انجام تراکنش با ایران سرباز می‌زدند. تراکنش‌هایی که انجام می‌گرفت نیز نمی‌توانست دلاری باشد. همچنین از آنجاکه بخش‌هایی از قوانین P&Iها توسط آمریکایی‌ها نوشته شده بود، کلاب‌های P&I نیز با مشکلاتی برای ارائه بیمه به کشتی‎های ایرانی مواجه بودند. با گذشت چند ماه از اجرای برجام، در مورد موارد مجاز فعالیت با ایران شفافیت‌هایی ایجاد شد و بانک‌ها آماده فعالیت با ایران شدند. در همین مدت برنامه‌های بیمه‌ای برای ارائه به ناوگان ایران ارائه شد تا تراکنش با یورو، پوند انگلیس و ارزهای دیگر ممکن شود.



  کد خبر : 2197
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :